onsdag 2 maj 2012

Ska fyra bli fem?

Sallys fader är en riktigt fin hund. Jag sa till Joakim att om ägaren nån dag kommer att sälja honom så skulle jag ha honom. Igår hittade jag både honom och Sallys ena syster ute på blocket.
Bilden är lånad av Sallys uppfödare - Zorex's kennel
Bilden är lånad av Sallys uppfödare - Zorex's kennel

Bilden är lånad av Sallys uppfödares - Zorex's kennel - blocketannons

Av någon anledning fann jag det väldigt obehagligt, då jag upptäckte mig stå med ett ben på var sida om besluten att ta hem eller inte ta hem. Jag upplevde att det kändes jobbigt att inte ta hem, men samtidigt så att ta hem skulle innebära en del jobb. Ska verkligen två hundar bli tre?
Att ta hem en tredje hund innebär att vi måste se till att det finns en dagisplats till den, finns det ekonomiska för att försäkra osv, plats i bilen och i huset, funkar den med Sally och Tyra, och kanske viktigaste av allt - är sambon med på tåget...? Som sagt många aspekter att gå igenom först. Att ta hem en hund är ett stort steg och ett stort ansvar. Att ta hem en till innebär lite till. Men en tredje då?

Efter att ha sovit på saken, så känns det som att förnuftet blir starkare än viljan. Det känns inte förnuftigt att i sån hast och utan att tänka igenom ordentligt bara ta hem en till. Även om det inte blir en till nu då två fina familjemedlemmar till Sally ligger till försäljning, så behöver det ju inte hindra att det blir en till i framtiden men då blir det inte någon av dessa två.

Jag hade det bra när vi bara hade Sally och jag har det bra nu när Tyra kom hit. Jag trivs väldigt bra med dem båda och vi har det bra tillsammans.

Vi får se när vi fyra blir fem.

1 kommentar:

  1. ja man måste tänka igenom sådana saker ,det är inte bara till att göra .tråkigt om det sedan inte hade funkat med dom :S / jty

    SvaraRadera